perjantai 17. kesäkuuta 2016

Oikeesti aikuinen?


Takki ja paita - H&M / housut - Gina Tricot / aurinkolasit - Bik Bok / 
kengät - SkoPunkten / laukku - Calvin Klein /

Kuvat: Elmo

Ajattelin aina teininä, että 24-vuotiaat on oikeesti aikuisia. Että niillä on jo vähän kokemusta elämästä tai jotain. No, mä täytin eilen tuon 24 vuotta. Tuntuuko erilaiselle? Riippuu mihin vertaa. Jos vertaa toissapäivään, niin ei tunnu erilaiselle sitten tippaakaan, mutta jos vertaan vuosi takaperin, niin tunnen olevani todella eri ihminen kuin viime kesänä.

Vuoteen on mahtunut niin paljon. Oon menettänyt oman koirani ja kolme muuta mulle tärkeää koiraa meidän lähipiiristä. Koiraihmisenä se tuntuu todella pahalta ja mietin vaan, että miten voi olla mahdollista, että neljä rakasta karvakamua lähtee vuodessa?! Olin viisi vuotta vakituisessa työsuhteessa graafikkona, kunnes yhtäkkiä sain kuulla yt-neuvotteluista ja parin kuukauden päästä siitä mut irtisanottiin. Tässä kohtaa sitä tuntui, että nyt on nähty elämää kertarysäyksellä aika paljon ja elämä voi muuttua niin nopeasti. Mieletön stressi ihan jokaisesta asiasta. Ensimmäinen työhakemus ja työhaastattelu viiteen vuoteen. Sain sen työn ja tunsin niin suurta ylpeyttä itsestäni. Mun ei tarvinnut olla päivääkään työttömänä. Vaihdoin tosiaan alaa ja tällä hetkellä elän lähes stressitöntä elämää verrattuna viime vuoteen. En muista olleeni näin stressitön edes koulussa.

En tiedä onko mulla aikuisempi olo, mutta arvostan enemmän asioita. Arvostan stressittömyyttä, vapautta, sitä että voi tulla ja mennä miten haluaa, että on töitä ja ihana työympäristö. Ja ystäviä<3 Niitäkin on tullut muutama lisää tässä vuoden aikana, parasta<3 Arvostan myös sitä, että Elmo on kestänyt kuunnella mun stressipurkaukset ja työhaastattelujännitykset, voin vaan kuvitella millainen hirviö oon ollut, hah!

Elämä muuttuu kokoajan ja oon jo useampana päivänä miettinyt, kuinka ajankohtainen mun blogin nimi on mulle aina vaan. Siihen jo saavutettuun elämäntilanteeseen olis niin helppo takertua, se on tuttua ja turvallista, mutta vuoden aikana oon oppinut, että se uusi voi olla paljon parempaa ja se kannattaa ottaa innokkaana vastaan.

4 kommenttia:

Veera kirjoitti...

Tykkään asusta! Noi aurinkolasit sopii sulle superhyvin, samoin huulipuna :-) Tuo teksti on myös tosi kiva. Mukavaa kuulla, miten asiat ovat vuoden aikana muuttuneet parempaan suuntaan, vaikka joukossa on vaikeita lemmikkien menetyksiäkin. Myöhäiset synttärionnittelut vielä! ♥

Jenni kirjoitti...

Ihana kuulla ja kiitos ihanasta kommentistasi Veera! <3

Susanna kirjoitti...

Hei IHANA tämä asuuuuu!!

Jenni kirjoitti...

Kiitti Susanna <3