tiistai 21. kesäkuuta 2016

Hehkuva päivetys turvallisesti purkista - Eco by Sonya


Mä olen aina, siis aina rakastanut päivettynyttä ihoa. Mitä ruskeampi, sen parempi. Ja mun rusketuksen määrästä saattaa kertoa sekin, että mulla on ollut monena vuotena rusketusrajat vielä joulunakin. Näin jälkeenpäin ajateltuna hiukan kaduttaa, sillä mitä järkeä? Monena kesänä olen kuluttanut ihan liian monta tuntia maaten auringossa ja ollut sen jälkeen ihan väsynyt koko päivän, pelkän värin takia. Joskus 18-vuotiaana tuli käytyä jopa solariumissa, sinne en aio mennä enää koskaan. Mun iho tuntuu olevan nykyään paljon herkempi auringolle. Olen kärsinyt useampana kesänä aurinkoihottumasta, eli se hitosti kutiava röpelöinen iho, joka tulee ensimmäisinä päivinä, kun oot ollut vähän pidempään auringossa. Oon lukenut, että se tulee normaalisti kerran kesässä, kunnes iho tottuu taas aurinkoon, mutta mulle saattaa tulla se neljä kertaa kesässä. Ei yhtään kiva.

Nykyään en palvo aurinkoa baby oilissa, en todellakaan. Ja toivon, ettei kovin moni muukaan siellä ruudun toisella puolella tee sitä. En oikeastaan edes halua ottaa enää aurinkoa, mutta jos tiedän olevani pidempään auringossa, käytän aina aurinkorasvaa vähintään suojakertoimella 30. Mun rusketus tulee nykyään purkista. Siihen ei tarvitse kuluttaa tunteja, iho on kosteutettu, eikä tarvitse miettiä ihosyöpää ja auringon vanhentavaa vaikutusta.

Pääsin pari viikkoa sitten Keidas by Lumoon heidän Hehku-hoitoon, joka on siis päivettävä vartalohoito. "Hoitoon sisältyy kasvojen alkupuhdistus, koko vartalon kuorintahoito, kevyt kosteuttava hieronta sekä Eco by Sonya -päivettävän voiteen levitys kasvoille ja vartalolle." Mulle itsestäänruskettavan levitys on aina vähän sellainen kiireinen ja malttamaton operaatio, sillä jostain syystä saan päähäni aloittaa sen vähän ennen kuin pitäisi mennä nukkumaan. Siinä sitten väsyneenä venailen, että kuivuisi jo rasvat, etteivät kaikki imeydy peittoon. Hehku-hoito oli mun rutiineihin nähden täyttä luksusta!  Se oli kiireetön ja niin rentouttava, että meinasin nukahtaa kolme kertaa ja neljännellä kerralla taisin oikeasti nukahtaakin hetkeksi. Iho näytti hoidon jälkeen kauniilta ja tuntui pehmeältä ja aamulla sitä koristi kevyt päivetys.

Sain Keitaalta testiin Eco by Sonyan tuotteita, joiden avulla voin ylläpitää rusketusta kotona. Nuo tuotteet ovat yhtään vähättelemättä mahtavia. Mun suosikkini on ehdottomasti tuo itsestään ruskettava kasvovesi! Kuinka mahtava keksintö? Se on niin helppo levittää ja se kosteuttaa niin hyvin, ettei tarvitse päälleen kosteusvoidetta, vaikka sen voisikin laittaa tuon kasvoveden päälle samoin kuin meikinkin. Lisäksi tuo kasvovesi tuntuu vähentävän näppyjä, kuulemma sopii hyvin myös akne-iholle. Mä laitan sitä pari kertaa viikossa ja tykkään sävystä tosi paljon. Nuo Eco by Sonyan tuotteet eivät ole sävyltään yhtään oransseja mun mielestäni, mutta keltaisuudesta en mene sanomaan mitään, sillä meikähän ruskettuu luonnostaankin ihan kellertäväksi, joten paha mennä arvioimaan, hah! Ja jos joku innostuu kokeilemaan tuota kasvovettä, niin vinkkinä, että muistakaa pestä sen jälkeen kädet, muuten voi aamulla olla laikukkaat sormet.

Noiden itsestään ruskettavien voiteiden levittämisessä saa olla todella huolellinen, sillä olen saanut muutamat raidat sääriini, kun olen liian kiireellä levittänyt tuotteita parina iltana. En osaa oikein päättää pidänkö enemmän tuosta asteittain päivettävästä voiteesta vai itsestään ruskettavasta voiteesta. Tuo asteittain päivettävä on toki vähän helpompi niiden raitojen kannalta ja sillä saa jo parin kerran jälkeen tosi kauniin sävyn. Plussaa erityisesti siitä, että Eco by Sonyan tuotteet eivät tuoksu pistävältä, eivätkä värjää lakanoita juuri lainkaan. Mulla ei ole nyt näyttää mitään ennen ja jälkeen kuvia, mutta katsotaan, jos saisin sellaiset otettua.

Suosittelen valmistelemaan ihon hyvin jo pari päivää ennen kuin levittää väriä. Iho kannatta kuoria huolellisesti ja tuo Himalajan suolakuorinta on todella tehokas. Käytän sitä noin kerran viikossa. Kuorinnan jälkeen kannattaa poistaa ihokarvat tarvittaessa ja kosteuttaa iho todella hyvin. Itse laitan usein kevyesti öljyä ja siihen päälle jotain kosteusvoidetta, joka oikein lukitsee öljyn kosteuden iholle. Kuivat kohdat, kuten nilkat, polvet ja kyynerpäät voi kosteuttaa vaikka pariin kertaan.

Kun olen saanut nuo putellit käytettyä loppuun, uskon löytäväni itseni ostamassa uudet putellit ainakin tuota kasvovettä, sekä Winter Skin asteittain päivettävää voidetta. Ja Keitaaseen aion mennä seuraavaksi elämäni ensimmäiseen sokerointiin, jännittää sen verran, etten ole vielä varanntu aikaa. Mutta nyt kun mainitsin sen täällä, niin mun on mentävä, hah! Keidas on kyllä ehdottomasti yksi Tampereen positiivisimpia paikkoja. Sieltä lähtee aina niin hyvän tuulisena.

Ei kommentteja: