sunnuntai 11. lokakuuta 2015

Syksy täydessä terässä - Luontaistukku

Muhun otettiin kesällä yhteyttä Luontaistukulta ja kyseltiin mun kiinnostusta lähteä tekemään yhteistyötä heidän kanssaan. Firma oli mulle entuudestaan täysin tuntematon, mutta pienen googlettelun jälkeen totesin, että olen todella innostunut! Mua on aina kiinnostanut vitamiinit ja muut lisäravinteet sekä ihan vaan terveys ja yleinen hyvinvointi. Muotilehtien ohella tykkään välillä lukea terveyteen liittyviä lehtiä ja Iltalehden sivuilla mua kiinnostaa eniten se terveys osio. Myös Netflixin ruoka- ja terveysdokkarit, sekä kaiken maailman tv-sarjat Dieetit vaihtoonOlet mitä syöt ja sitä rataa ovat mulle paljon mieluisampaa katsottavaa kuin vaikkapa leffat (kuullostin varmaan just todella tylsältä ihmiseltä ikäisekseni).

Sain tilata Luontaistukulta itselleni tuotteita testiin. Tiesin jo heti, minkälaisia tuotteita halusin. Syksy on mulle aina rankkaa aikaa, paljon stressiä, paljon töitä, sekä jokavuotinen flunssakausi. Siispä kunnon koktaili, jolla jaksaa selviytyä koko syksystä.

Probiootit: Olen aina kärsinyt todella herkästä vatsasta. En myöskään nykyään syö maitotuotteita, sillä huomasin tässä alkusyksystä, että laktoosi aiheuttaa mulle pahat vatsakivut. Jogurttiakaan ei siis nykään tule syötyä päivittäin, sillä en ole vielä tottunut kaura- tai soijajogurtin makuun.

Omega 369: En syö kalaa ollenkaan. Olen lukenut, että rasvahapot edistävät aivojen, sydämen ja silmien toimintaa. Kuullostaa aika kivalta lisältä vaativiin työpäiviin. Toki myös avokadot ovat täynnä hyviä rasvoja, mutta mä söin niitä ennen kesää niin paljon, että meni maku niihin. Nyt syön päivittäin tuota omegaa ja yritän syödän myös pähkinöitä ja toisinaan sitä avokadoa. Niitä ei kuitenkaan tule syötyä päivittäin.

Kofeiini: Saan herkästi päänsärkyä jos en juo kahvikupillistani päivittäin. Toisiaan on niitä päiviä, kun tarvitsisi juoda monta monta kuppia kahvia, mutta mun vatsani ei yksinkertaisesti kestä sitä. Niihin päiviin tuo valmiste sopii hyvin. 

Mehiläisen siitepöly: On toiminut jo parin vuoden ajan mun monivitamiinina, vastustuskyvyn nostajana ja yleisen vireyden ylläpitäjänä. Tämä on sellainen tuote, johon olen koukuttanut myös mun siskoni. Tällä hetkellä en syö tätä päivittäin, kun on niin paljon noita muitakin tuotteita testissä, mutta esimerkiksi edellisenä talvena mehiläisen siitepöly kuului mun jokaiseen aamuuni. Olen itse aiemmin käyttänyt vain Coco Vi:n vastaavaa tuotetta, mutta siihen ei ole enää paluuta. Mielestäni Luontaistukun mehiläisen siitepölyssä on huomattavasti parempi maku.

D-vitamiini: Viime kesänä jäi varmaan kaikille sen saanti auringosta vähäiseksi jos tuli majailtua vaan Suomessa. Mulla on myös ollut tapana syödä D-vitamiinia purkista vuoden ympäri paitsi kesällä.

Valkosipuli: Olen lukenut, että valkosipulilla on todella paljon terveysvaikutuksia. En kuitenkaan käytä sitä kovin usein ruuanlaitossa saati syö raakana. Kypsentäessä valkosipulista taas häviää osa terveydelle hyödyllisistä aineista. Halusin siis ottaa valkosipulin terveyhyödyt päivittäin sekä hieman helpommin ja nuo kapselit soveltuvat mun mielestäni siihen oikein näppärästi.

Näistä tuotteista syön lähes päivittäin D-vitamiinia, Omega 369 ja valkosipulia. Jos olo tuntuu heikolta tai työpaikkalla on flunssaa liikkeellä syön myös mehiläisen siitepölyä. Probiootteja en ole muistanut syödä niin usein, sillä ne on säilytettävä jääkaapista ja siksi ovat erillään muista pilleripurkeista joten unohtuvat helposti. Kofeiinia pidän mukana töissä ja nappaan sellaisen vain tarvittaessa.

Ja hei! Mä en ole saanut ainuttakaan flunssaa vielä tänä syksynä! Normaalisti olisin kerännyt tässä vaiheessa varmaan jo muutaman. Oikeastaan mä jopa vähän kaipaisin sellaista pientä syysflunssaa, joka ajaisi pariksi päiväksi sohvalle teekupin kanssa, mutta kyllä mä kuitenkin mieluummin terveenä pysyn. Toimiskohan tää koktaili vielä tän tulevan talvenkin yhtä hyvin?

Osa noista saamistani tuotteista on jo käytetty loppuun (sillä myös Elmo on innostunut niistä), joten aion tehdä varmaan lähipäivinä uuden tilauksen tuonne Luontaistukkuun tai käyn heidän myymälässään Lempäälän IdeaParkissa. Oma kokemukseni on vain positiivinen.

Syöttekö te muuten lisäravinteita, vitamiineja yms. tuotteita mieluummin parin viikon/kuukauden kuureina vai vuoden ympäri? Tää on sellanen asia jota aina välillä mietin, että mikä olisi tehokkain. Omalla kohdallani mennään kyllä aika kausittain, johtuen mun luonteesta, kun innostun melko helposti uusista tuotteista.

Loppuun vielä alekoodi NEWLIFEJENNI, jolla saatte 10% alennuksen ensimmäisestä tilauksestanne.

Ei kommentteja: