sunnuntai 12. huhtikuuta 2015

Kauneustuotteiden kärkikolmikko


Mun hiusten- ja kasvojenhoitorutiinit ovat uusiutuneet noin kuukausi sitten ja ajattelin tulla vinkkaamaan teille mun uusista lempparituotteista.

Rich Pure Luxury Argan Curl Enhancing Cream
Mä oon aiemmin käyttänyt aina varmaan viimeisen viiden vuoden ajan hiusöljyä sekä selvityssuihketta. Ilman niitä mun takkuuntuvia ja pörrööntyviä hiuksia on ollut lähes mahdoton selvittää. Tuo Richin hiusvoide on kuitenkin korvannut nuo molemmat tuotteet täysin! Laitan sitä pari pumppausta suihkun jälkeen märkiin hiuksiin, odotan tovin ja harjaan hiukset. Voide on syväkosteuttava, sisältää lämpö- ja UV-suojan, antaa kiiltoa sekä vähentää pörröisyyttä arganöljyn avulla. Tuote on ilmeisesti tarkoitettu kiharalle hiukselle, mutta toimii ihan loistavasti mun piikkisuoriin hiuksiin! Tykkään hirmuisesti myös muista Richin tuotteista.

Konjac-sieni
Tämä on kyllä paras ostos vähään aikaan! Tuolla saa kasvoista todella puhtaat ja se on hellävarainen. En oikeesti edes muista milloin mun kasvojen iho olisi tuntunut näin puhtaalta, ei varmaan ikinä sen jälkeen kun oon alkanut käyttämään meikkiä, heh. Sieni on kuivana kova, mutta ennen käyttöä sitä pidetään hetki lämpöisessä vedessä, jolloin se pehmenee. Tuota voi käyttää yksinään taikka puhdistusaineen kanssa. Mä käytän sitä kookosöljyn kanssa ja on kyllä toimiva kombo. Tuote on näköjään tarjouksessa Ruohonjuuressa ja heidän sivuillaan on kerrottu tarkemmin tuotteesta.

Kookosöljy
Paluuta entiseen ei enää ole. Mä putsaan nykyään kasvot kookosöljyllä enkä tyytyväisempi vois olla. Meikki lähtee heposti ja nopeasti, myös vedenkestävä silmämeikki. Ei kirvele silmiä, eikä kiristä ihoa. Myös mun poskien punoitus on vähentynyt puolella! En malta odottaa mille mun kasvojen iho näyttää esim. puolen vuoden päästä. Ja tuoksu, ah! Kuvissa on CocoVi:n öljy, mutta on tullut testattua myös Puhdistamon öljy ja molemmat ovat mielestäni hyviä, en huomaa hirveästi eroa. Kasvojen puhdistuksen lisäksi käytän kookosöljyä myös huulirasvana, vartalonkosteutukseen, hiuksille ja ruuanlaittoon.

6 kommenttia:

Elina kirjoitti...

Mulla on kanssa ollu jo noin vuoden käytössä toi konjac-sieni ja on kyllä loistava tuote. Itse olen käyttänyt sitä ihan sellasenaan ilman puhdistusaineita ja hyvin toimii niinkin. Iho tuntuu puhtaalta raikkaalta ja terveeltä!

Miru kirjoitti...

Siis täh toi sieni!! Kuulostaa vähän liian hyvältä ollakseen totta :D Varmaan pakko käydä hakemassa itelle kans tommonen :D

Susanna kirjoitti...

Toi konjac-sieni on kyllä niin kätevä! :) Pitää kokeilla kans tota kookosöljyä kasvoille, sen verran hyvältä kuulosti sun kokemukset. En oo jotenkin ite tullu ajatelleekskaan, että sitä vois käyttää kasvoille :D Oon käyttäny pelkästään kokkaamiseen ja hiuspohjaan talvella, mutta toi nyt tuntuu sopivan ihan mihin tarkotukseen vaan !

Jenni kirjoitti...

Elina: Jep, iho tuntuu todellakin raikkalta ja terveeltä!

Miru: Kokeile ihmeessä! Mä en tiä miten osaisin olla enää ilman :D

Susanna: Mä kokeilin ekaa kertaa kookosöljyä kasvoille, kun puhdistusmaito oli loppunut. Eli vähän niin kun olosuhteiden pakosta, mutta hyvä että tuli testattua, sillä se oli ainakin mun iholle niin paljon parempi :)

emilia kirjoitti...

hei miten käytät siis kookosöljyä hiuksiin? vain latvoihin vai koko hiuksiin, kuinka usein, ja miten peset sitten sen pois? :)

itellä on muuten käytössä myös sellanen kuin john friedan frizz ease -tuote, joka on kans kiharille hiuksille tarkotettu tyyliin "höllentämään" (loosens/unwinds) niitä, mutta itellä kans toimii hyvänä selvittäjänä! saan myös sillä kivat kiharat jos puristelen sen märkiin hiuksiin, tosin mun hiukset kihartuu aika helposti jos kuivaakin ne vaan puristelemalla... :D

Jenni kirjoitti...

Laitan kookosöljyä aina kun siltä tuntuu. Kerran viikossa tai kerran kuussa. Levitän ainoastaan hiusten pituuksiin, sillä se sain mun päänahan rasvoittumaan, kun kokeilin ensimmäisellä kerralla laittaa sinnekin. Annan vaikuttaa vähintään 45min kuivissa hiuksissa ja sen jälkeen pesen hiuksen kerran tai kaks shampoolla ja lopuksi vielä hoitoaineella.
Hah, mun hiuslaatu on kaikkea muuta kuin helposti kihartuva :D