maanantai 10. marraskuuta 2014

Syvällisesti salaatista




Yks meidän suosikkiruuista on salaatti. Se on hyvää, nopeeta ja helposti muunneltavissa. Yleensä meidän salaatista löytyy jotain vihreetä salaattia, viinirypäleitä, tomaattia, kurkkua, kanaa ja/tai pekonia sekä jotain juustoa. Sipulia laitetaan myös välillä, mutta jotenkin se on alkanut maistua mun suussa niin vahvalle, että mun ei oikein tee enää mieli sitä. Tomaattien pitää olla ehdottomasti mallia mini, sillä ne on mun mielestä paljon maukkaampia ja helpompi pilkkoa, puoliks vaan. En voi sietää niissä normitomaateissa sitä kovaa kantaa. Myöskin salaatinlehtien pitää olla niin pieniä, että niitä ei tarvitse enää pilkkoa veitsellä ja haarukalla siinä omalla lautasella (tuo on niin ärsyttävää joissain ravintoloissa ja annankin siitä aina palautetta -kiva nipo minä, hah). Kun kokoon mulle ja Elmolle salaatteja lautaselle, ehkä kauiten aikaa menee siihen asetteluun. Mun pitää laittaa molemmille saman verran kaikkia aineksia ja sommitella ne niin, että jokapuolella salaattia on kaikkia aineita. Tää ihan sama homma on muidenkin ruokien, kuten pizzan kanssa. Jos on kauhee nälkä, niin mä pilkon aineet ja Elmo laittaa ne lautaselle, jotta saadaan se ruoka nopeemmin, kun ei tarvi venailla sitä mun sommittelua, naurattaa oikein itseänikin, mutta en vaan voi sille mitään.

Mun mielestä ruuanlaitto on ihanaa, jos sen voi tehdä ilman suurempia kiireitä. Musta on kiva pyytää kaverit meille ja kokata jotain pientä. Ruuan äärellä on niin kiva vaihtaa kuulumisia ja no... ruoka nyt vaan on hyvää! Mä mietin oikeesti päivän aikana varmaan eniten just ruokaa! Tänäänkin mun mielessä on pyörinyt jo moneen kertaan haave Vapianon pastasta, nam<3

Kertokaas mitä teidän lemppari salaatteihin kuuluu? Ois kiva kokeilla jotain uusia variaatioita.

Ei kommentteja: